niedziela, 30 maja 2010

Świeży ogórek w zalewie sezamowej

キュウリのごま油和え
Bardzo prosty i szybki sposób na sałatkę. Nigdy bym nie pomyślała, że olej sezamowy tak idealnie pasuje do ogórka. Polecam!
Składniki:
1 świeży ogórek
1 łyżka oleju sezamowego
1 łyżeczka soli
Ostra suszona papryczka do zaostrzenia smaku (ilość według uznania)

Przygotowanie:
Świeżego ogórka umyć ze skórką i pokroić w grubsze słupki. Włożyć do woreczka foliowego i dodać olej sezamowy i sól. Wszystko dokładnie wymieszać. Na koniec dodać ostrą suszoną papryczkę. Woreczek zawiązać i włożyć do lodówki na przynajmniej 1 godzinę.



7 komentarzy:

  1. ciekawy smak musi miec taki ogórek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Just My: Bardzo smaczny, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny, a tutaj się nie rozwala ogóra rękami, jak w tym poprzednim przepisie?
    http://japonskakuchnia.blogspot.com/2010/05/swiezy-ogorek-po-japonsku.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Muscat: Nie, w tym przepisie można sobie to darować;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygotowałam takiego ogórka - muszę Ci powiedzieć, ze mi posmakował:) ja dodatkowo jeszcze podając posypałam go sezamem. A i paprykę dałam taka mielona;)

    OdpowiedzUsuń
  6. atina: Bardzo mi milo, ze Ci smakowalo. Mysle, ze i ziarna sezamu i sproszkowana papryka to swietny pomysl. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że to świetna przystawka. Dodatkowo uwielbiam olej sezamowy i często dodaję np. do płatków owsianych

    OdpowiedzUsuń