poniedziałek, 3 maja 2010

Chleb z szynką i pastą jajeczną

ハムと卵パン
Nie znam nikogo, kto by się tym chlebkiem nie zachwycił. W sam raz na zabiegane poranki, gdy nie mamy czasu zrobić kanapek. Polecam!

Składniki na ciasto:
200 g mąki chlebowej
140 ml mleka
20 g cukru
20 g masła
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka drożdży instant
Dodatkowo:
6-8 plasterków szynki
3 jaja ugotowane na twardo
Majonez, ketchup, starty ser (ilość wedle uznania)
Przygotowanie:

Z podanych wyżej składników wyrobić gładkie ciasto i odstawić na 20 minut do wyrośnięcia. W między czasie przygotować pastę jajeczną. Jaja ugotować na twardo i drobno pokroić. Dodać majonez (ilość jak kto lubi) i pieprz do smaku.
Po upływie 20 minut ciasto zagnieść raz jeszcze i rozwałkować. Na tak przygotowanym cieście rozłożyć plasterki szynki i rozsmarować pastę jajeczną.


Zawinąć jak roladę i pokroić na kawałki.

Do wyłożonej papierem do pieczenia formy układać zwojem do góry jeden kawałek po drugim.

Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 40-60 minut. Ja zawsze wkładam do piekarnika o temperaturze 40-45 ℃. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, posypać je startym serem i polać ketchupem.

Piekarnik rozgrzać do 180℃ i piec 25 minut. Po ok. 15 minutach radzę przykryć ciasto folią aluminiową, by skórka nie przypiekła się za bardzo.

24 komentarze:

  1. bardzo ciekawe! szkoda, ze rzadko piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny chlebek! Przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. interesujący ten przepis! a zdjęcia bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdaleno, postaram się pisać więcej, obiecuję!

    Edysia79: Jak zrobisz, koniecznie podziel się ze mną wrażeniami.

    Paula: Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię przepisy ze składników, które zawsze mam pod ręką. Na pewno w najbliższym czasie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Houseofcolours: Ja też takie lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  7. on jest jak gotowe już kanapki :-) tylko zjadac.

    OdpowiedzUsuń
  8. Asieja: Dokładnie! Tylko ostrzegam, że szybko znika;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fajny chlebek. Mysle, ze nadalby sie na jakas imprezke. Zapisuje w ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  10. Swietny pomysl, zapamietam i na pewno wykorzystam!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. andzia-35: Świetnie wygląda i jeszcze lepiej smakuje. Polecam!

    mmkuchnia: Na imprezkę w sam raz. Najlepiej podawać na ciepło, lekko podpieczone na patelni.

    Konsti: Dziękuję za ciepłe słowa i proszę pochwal się jak zrobisz.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny! Absolutnie mnie zachwycił! Wpisuję się pod długą i zasłużoną listę zachwytów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. KUCHARNIA,Anna=Maria: Dziękuję za miłe słowa;) Postaram się, by kolejne przepisy były równie ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł i jeszcze tak apetycznie wyglada, super ;]

    OdpowiedzUsuń
  15. zjedz_mnie: Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam, pyszny!!!!!! Pozwoliłam sobie zamieścić na blogu oczywiście z linkiem tutaj.
    Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  17. wielgasia: Bardzo się ciesze, że wypiek się udał, no i że Ci smakował. Polecam się na przyszłość:) Pozdrawiam bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. ten chlebek tak do mnie przemówił, ze pobiegłam do sklepu nocnego po składniki:). Własnie rośnie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. paproszek: Koniecznie daj znać czy Ci smakował. Pozdrawiam bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. hej Karolino:) mam pytanie - jakiej konkretnie mąki używasz? ja zrobiłem ten chlebek z mąką chlebową pszenno-żytnią, ale myślę, że z jaśniejszą będzie lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Józef: Zawsze używam mąki pszennej. Mam nadzieję, że chlebek Ci smakował. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. smakował i to bardzo:)
    dziękuję za informację

    OdpowiedzUsuń
  23. Józef: Bardzo się cieszę i polecam na przyszłość. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń