wtorek, 18 maja 2010

Chijimi

チジミ
Tym razem wzięłam na widelec kuchnię koreańską, bardzo popularną w Japonii i często goszczącą na japońskich stołach. Chijimi, to warzywne placuszki podawane z ostrym sosem. Ja zdecydowałam się na prostą wersję ze szpinakiem i żółtym serem. Polecam!

Składniki na 2 duże placki:
1 pęczek świeżego szpinaku
2 jajka
4 łyżki mąki zwykłej
2 łyżki wody
1/2 łyżeczki cukru
Starty żółty ser 
Sos:
1 i 1/2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka octu
1 łyżka startego sezamu
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka oleju sezamowego
1 łyżeczka tobanjan (ostra pasta chili) Jeśli nie macie, dodajcie zwykłe chili ( ilość według uznania).
Przygotowanie:
Szpinak dokładnie umyć i w osolonej wodzie gotować ok. 2-3 minut. Zaraz po ugotowaniu spryskać szpinak strumieniem zimnej wody i dokładnie odcedzić. Przygotować sos mieszając ze sobą podane wyżej składniki. Odciśnięty z wody szpinak dość drobno pokroić i wymieszać z jajkami, mąką, wodą i cukrem. Na patelni rozgrzać olej. Przed wlaniem masy zdjąć na chwilę z gazu, wlać połowę masy, ładnie rozprowadzić i wyłożyć starty żółty ser. 


Znów postawić na ogniu, przykryć pokrywką i smażyć na złoty kolor. Przewrócić na drugą stronę i smażyć już bez przykrycia. 

Kroić jak pizze i jeść mocząc kawałeczki w ostrym sosie. 

9 komentarzy:

  1. Paula: Polecam i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne i kolorowe placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. andzia-35: Fajne, proste i smaczne. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo sympatyczny przepis :) Na poczatku myslalam, ze to cos a la omlet :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bea: Ciasto na chijimi jest raczej podobne do ciasta naleśnikowego. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi smakują:) Przygotowałam sobie je już nie raz, tylko ja podaje je jednak z sosem czosnkowym, bardziej mi wtedy podchodzą:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. atina: Ja tez chijimi bardzo lubie. Zreszta jak cala kuchnie koreanska. A z sosem czosnkowym tez sprobuje. Dziekuje za pomysl. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już wiem co zjem na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń