poniedziałek, 24 maja 2010

Shogayaki - wieprzowina w sosie imbirowym

生姜焼き
Shogayaki to cienkie plastry wieprzowiny smażone w sosie imbirowym. Potrawa bardzo popularna w Japonii, prosta w przygotowaniu i smaczna. Dla miłośników imbiru i nie tylko. Polecam!


Składniki:
300 g wieprzowiny pokrojonej na cieniutkie plastry
Ok. 2 cm startego korzenia imbiru
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki mirin
1 łyżka sake
1 łyżeczka cukru

Przygotowanie:
Imbir zetrzeć na drobnych oczkach tarki. Wymieszać z sosem sojowym, sake, mirin`em i cukrem.

Na patelni rozgrzać olej i lekko podsmażyć cieniutkie plastry wieprzowiny. Dodać imbirowy sos i smażyć jeszcze przez jakiś czas. Podawać z białym ryżem, drobno poszatkowaną kapustą lub sałatą i pomidorami. Na koniec polać sosem, który został na patelni.

9 komentarzy:

  1. bardzo aromatycznie, podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tez sposób przyrządzania mięsa! I bardzo lubię wieprzowinę, a imbir to już w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
  3. już sobie wyobrażam ten cudny aromat!

    OdpowiedzUsuń
  4. asieja: Dziękuję;)

    Muscat: Ja też jestem fanką imbiru. A z mięsem to już poezja!

    Paula: Aromat jest rzeczywiście cudny, odurzający i zniewalający.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękniem tylko jak pokroić tak mięso? Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja znam taki sposób: zamrozić i jak będzie zupełnie twarde nożem elektrycznym, może da się też krajalnicą

    OdpowiedzUsuń
  7. Piotr, krajalnica to bardzo dobry pomysł! Mam nadzieję, że anonimowy komentator skorzysta z Twojego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam takie nieortodoksyjne pytanie - czym zastąpić sake?

    OdpowiedzUsuń
  9. cozerka: Można zastąpić sake stołowym białym winem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń