sobota, 5 lutego 2011

Bułeczki z dyniowym nadzieniem

かぼちゃパン
Dynia. Moja ulubiona. Pod każdą postacią wspaniała. W pieczywie odnajduje się idealnie. Bułeczki według tego przepisu urzekają słodkim smakiem i słodkim wyglądem. Kilka nacięć nożyczkami wystarczy, by zwykła bułka zmieniła się w uroczą bułeczkę. Polecam!
Składniki na ciasto (6 sztuk):
200 g pszennej mąki
140 ml wody
20 g masła
15 g cukru
5 g mleka w proszku
4 g drożdży instant
3 g soli
Składniki na nadzienie:
200 g dyni
1 łyżka cukru
10 g masła
1/2 łyżeczki mleka w proszku
Szczypta soli
Ziarna sezamu do posypania
1 jajko
Przygotowanie:
Wyrobić gładkie ciasto z powyższych składników. Ja zawsze korzystam z maszyny do robienia chleba. Do kubełka wlewam najpierw wszystkie "mokre" składniki, a potem dodaje "suche", pamiętając o tym, by drożdże dodać na samym końcu. Nastawiam maszynę na tryb wyrabiania ciasta i po 20 minutach mam gotowe gładkie sprężyste ciasto. Po wyrobieniu odstawić je na 20 min. do napuszenia. W między czasie wydłubać z dyni pestki, obrać z twardej skóry, pokroić na mniejsze kawałki i ugotować na miękko (ja wstawiłam do kuchenki mikrofalowej (600wat) na 4 minuty). Miękką dynię lekko ostudzić, następnie zmiażdżyć na gładką masę dodając cukier, sól, mleko w proszku i masło. Gotową dyniową masę uformować w 6 kulek i odstawić do lodówki. Masa ma być dobrze schłodzona zanim zawiniemy ją w ciasto. Napuszone ciasto zagnieść, podzielić na 6 równych części i uformować z nich kulki. Każdą z nich rozwałkować, a na środku umieścić schłodzoną dyniową kulkę.
Lekko ją rozpłaszczyć i zawinąć w ciasto tak, by powstał płaski placuszek.
Na koniec naciąć wierzch w kilku miejscach nożyczkami.
Tak przygotowane bułeczki odstawić w ciepłe miejsce na 50 min. do napuszenia (ja wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 40℃). Po tym czasie posmarować wierzch bułek jajkiem, posypać sezamem i piec w piekarniku rozgrzanym do 220℃ przez 12 minut.

10 komentarzy:

  1. Serwujesz nam Karolinko, kolejne pysznosci..Takich buleczek jeszcze nie jadlam, a wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolino! Te bułeczki są genialne! Ogromnie mi się podoba ich kształt, nadzienie, wszystko!
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. te bułeczki biją wszystko na głowę!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ladniutkie:) i na pewno sa pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie urocze:) Wygladaja bardzo smakowicie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. bijana: Dziękuję i polecam!

    KUCHARNIA, Anna-Maria: Te bułeczki naprawdę mnie zachwyciły! Polecam z ręką na secu. I jak zawsze ciepło pozdrawiam!

    Karmel-itka: Dziękuję!

    aga: Dziękuję. Są pyszne i rzeczywiście urocze.

    Konsti: Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają bardzo apetycznie, jutro zabieram się do pieczenia, podoba mi się przepis, :)

    OdpowiedzUsuń
  8. natalis: Koniecznie daj znać czy Ci smakowały. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają zachęcająco, na pewno spróbuję je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. BambooPrincess: Gorąco polecam! I koniecznie trzeba użyć dobrej zbitej dyni, nie wodnistej. Najlepsza to dynia Hokkaido.

    OdpowiedzUsuń