niedziela, 26 września 2010

Brownies z zieloną herbatą

抹茶ブラウニー
Wariacja na temat brownies. Lekko gorzki smak zielonej herbaty matcha i słodkość białej czekolady wspaniale się uzupełniają. I ten cudowny kolor! Przepis prosty, szybki i bardzo herbaciany. Polecam!
Składniki:
90 g białej czekolady
40 g masła
1 jajko
30 g cukru
40 g mąki
8 g herbaty matcha
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
40 g nerkowców
Przygotowanie:
Białą czekoladę i masło roztopić w rondelku. Jajko utrzeć z cukrem, następnie dodać do niego roztopione masło z czekoladą. Wszystkie składniki ze sobą połączyć. Mąkę, zieloną herbatę matcha oraz proszek do pieczenia wymieszać i dodać do masy. Następnie wszystko dokładnie wymieszać i dodać 20 g pokrojonych na kawałeczki nerkowców. Masę wylać na formę wyłożoną papierem kuchennym. Nerkowce, które nam zostały, pokroić i posypać nimi wierzch ciasta.
Rozgrzać piekarnik do 180℃ i piec ok. 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do wystygnięcia, a gdy ciasto będzie już chłodne pokroić je na kawałki.

8 komentarzy:

  1. uwielbiam brownies,ale nigdy nie spotkalam sie z wersją z herbata.Nie wiem co to za herbatka,postaram sie pobuszowac po Dublinie,moze cos takiego znajde,bo przyznam,ze mam ochote na zielone brownies...

    OdpowiedzUsuń
  2. basia: Prawda, ze wygladaja smakowicie? Ja tez uwielbiam brownies, a te ze sproszkowana herbata sa bardzo smaczne. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! Bardzo podoba mi się Twój blog, uważam, że jest taki przyjemny dla oka, a przede wszystkim są tu przepyszne potrawy do zrobienia, podziwiam Cię : ). Zrobiłam to ciasto i wyszło znakomite, z jednym drobiazgiem - bardzo tłuste i mokre, nie wiem, czy o to chodziło, może coś nie tak z proporcją masła?

    Avellen

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy: Tłuste i mokre? Brownies, które zrobiłam były lekko mokre, jak to brownies, ale z całą pewnością nie tłuste. Mhhh...w proporcjach masła nie ma błędu, jest 40 g, czyli wcale nie tak dużo.

    Dziękuję za słowa pochwały. Cieszę się, że mój blog przypadł Ci do gustu i mam nadzieje, że pomimo tej nieudanej próby, wypróbujesz jeszcze kilka moich przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fenomenalne te ciasta z zieloną herbatą. Byłam w czasie wakacji na pokazie Drogi Herbaty i ta herbata mi tak posmakowała, że zaczęłam szukać w internecie i wyskoczyło mi twoje ciasto i to nie jedno. Pozdrawiam :)
    http://sniezkagotuje.blogspot.com/2011/07/droga-herbaty-pokaz-japonskiej.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Śnieżka gotuje: Jeśli lubisz smak herbaty matcha, to jestem pewna, że słodkości z nią też przypadną Ci do gustu:) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń