wtorek, 28 czerwca 2011

Karkówka w sosie sojowym i majonezie

豚マヨ照り焼き
Bardzo szybki i oryginalny sposób podania karkówki. Sos jest tak smaczny, że ślad po nim nie zostaje. Lekko słodki w smaku idealnie współgra z miękkim mięsem i chrupiącymi liśćmi sałaty. Polecam!
Składniki:
4 plastry karkówki wieprzowej
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
2 łyżki sake
1 łyżka majonezu
1 łyżka cukru
1 łyżka sosu sojowego
Kilka liści sałaty lub kapusty
Sól i pieprz do smaku
Olej do smażenia
Przygotowanie:
Plastry karkówki przyprawić solą i pieprzem. Połączyć sake, majonez, cukier i sos sojowy. Kapustę (lub sałatę) drobno poszatkować. Na patelni rozgrzać olej i usmażyć karkówkę. Gdy będzie gotowa, odlać z patelni nadmiar oleju i polać karkówkę przygotowanym wcześniej sosem. Dokładnie wymieszać tak, by plastry były całkowicie pokryte sosem. Podawać z białym ryżem.

14 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Nawet bardziej niż bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten sos podoba mi się szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Paula: Polecam ten i inne moje przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Karolina, Twój blog jest szalenie apetyczny, mam ochotę na każde danie prezentowane tutaj. Karkówka to jedno z moich ulubionych fragmentów mięsa.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, ten blog mnie wsysł po prostu ;) I zazdroszczę bezpośredniego dostępu do wszystkich oryginalnych składników... Jako aktualnie "praktykantka" (bo kucharzem się jeszcze nie śmiem zwać) w orientalnej knajpce z ciekawością konfrontuję Twoje przepisy z tymi mi znanymi ;) Pozdrawiam i chyba zalinkuję do siebie, ale gdzież mi do takiego poziomu... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mnemonique: Bardzo sie ciesze, ze moj blog wzmaga Twoj apetyt;)Pozdrawiam!!!

    WisienkaNaTorcie: A jaka to knajpka? Japonska czy kuchnia z roznych azjatyckich krajow? Ja tez absolutnie nie moge nazwac sie kucharzme. Jestem tylko amatorka z pasja;) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny blog, super przepisy !
    Czy ten sos się gotuje razem z mięsem czy tylko wystarczy wymieszac i polac nim mieso ?

    OdpowiedzUsuń
  8. a jeszcze pytanie, co z mąką ziemniaczaną ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy: Mąkę ziemniaczaną dodaję do sosu, a tym polewam już usmażone mięso. Jeszcze na ogniu rozprowadzam sos równomiernie po mięsie, chwilę smażę i na tym koniec. Pozdrawiam i dziękuję za uważne czytanie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kermeet: Dziękuję:) mam nadzieję, że będzie Ci smakować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czym można zastąpić sake?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SakezMożna zastąpić stołowym białym winem. Pozdrawiam.

      Usuń