wtorek, 27 sierpnia 2013

Kurczak z kapustą w aromatycznym sosie


鶏胸肉とキャベツ炒め
Sezon na młodą kapustę w pełni, więc grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Ja postanowiłam usmażyć kapustę z kurczakiem. Brzmi mało ciekawie, ale wierzcie mi, że za sprawą aromatycznego sosu całość smakuje wyśmienicie. Polecam!

Składniki:
1/4 małej kapusty
1 pojedyncza pierś z kurczaka
Marynata do mięsa:  
1 starty ząbek czosnku 
1 łyżka sake 
2 łyżki mąki ziemniaczanej
Sól i pieprz do smaku
Sos: 
1 starty ząbek czosnku 
2 łyżki sosu sojowego 
1 łyżka sake 
1 łyżka mirinu 
1 łyżka nasion sezamu 
1 łyżka oleju sezamowego 
1 łyżka miodu 
1/2 łyżki sosu ostrygowego

Przygotowanie:
Połączyć składniki marynaty. Mięso i kapustę umyć, a następnie pokroić na mniejsze kawałki. Mięso zamarynować i wstawić do lodówki na minimum 30 minut. Połączyć składniki sosu. Na patelni rozgrzać olej i usmażyć zamarynowane kawałki kurczaka. Dodać pokrojoną kapustę, wymieszać i smażyć ok. 3-5 minut. Dodać sos, wymieszać i trzymać na ogniu do momentu aż kapusta lekko zmięknie, a sos dobrze się rozporwadzi. 






18 komentarzy:

  1. Często gotuję coś podobnego, z drobnymi modyfikacjami i różnymi dodatkami, w zależności od nastroju i tego, co jest pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi ślinka leci. Na pewno skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo smakowicie i tak też wygląda. :) Mniam.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo apetycznie:) palce lizać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kuchnie świata, azjatycka jest jedną z moich ulubionych, połączenie smaków i składników sprawia, że moje kubeczki smakowe eksplodują. Nie przesadzę, jeżeli napiszę, że zakochałam się w Twoim blogu! ;)
    Dodaję go do linków, będę wpadać regularnie i z pewności nie raz wykorzystam Twoje przepisy! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    http://vanilia-paradise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest u nich takie charakterystyczne kapusta + kurczak u nas się tego nie łączy, kapusta służy głównie do mielonego miesa

    OdpowiedzUsuń
  7. My brother suggested I would possibly like this web site.
    He was once entirely right. This submit actually made my day.

    You can not consider just how much time I
    had spent for this information! Thank you!

    Review my page :: hypothyroidism treatment

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że pytasz:) U mnie wszystko dobrze:) Nadal gotuję, choć niestety nie mam czasu na pisanie bloga. Już nie raz próbowałam wrócić, ale zawsze coś stawało mi na drodze. Może jeszcze się kiedyś uda;) A co u Ciebie? Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie. Już wiem co będzie jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ja kocham te wszystkie potrawy. Dokładnie to "napaliłem" się na gotowanie po tym jak dostałem prezent od teścia z okazji rocznicy ślubu:
    http://allegro.pl/noze-kuchenne-samurajskie-ciekawy-wystroj-prezent-i6374534804.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczaczek wygląda apetycznie:) Poza tym wydaje się bardzo prosty w przygotowaniu Od jakiegoś czasu mam wielką ochotę na japońskie i chińskie potrawy tak wiec postaram się go na dniach przygotować :)

    Aha i oczekuję na nowe wpisy na blogu, ponieważ od jakiegoś czasu nic się nie pojawiło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuchnia japońska skradła moje serce kilka lat temu, na domóce u koleżanki która jest moim osobistym masterchefem! Sposób w jaki przyrządza i podaje (oj boże jak wszystko pięknie wygląda na półmiskach!) potrawy japońskie jest po prostu rewelacyjny. Ja niestety jestem kulinarnym beztalenciem i kuchnią japońską rozkoszuję się tylko w restauracjach:) Pozdrawiam i życzę sukcesów kulinarnych i osobistych!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonale, że trafiłam na taką kuchnię, lubię wszelkie nowości, więc próbuję różne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny kurczak na moje oko ciekawy przepisik.

    OdpowiedzUsuń