piątek, 20 maja 2011

Sezamowy dressing do sałatek

ごまドレッシング
Łatwy przepis na szybki dressing do zielonych sałatek. W sam raz na wiosnę. Największą tajemnicą tego dressingu są składniki. Chodzi o to, by były jak najlepszej jakości. Szczególnie sezam. Musi być świeży i już.  Stary ma nieprzyjemną duszącą woń, która zepsuje całość. Zwróćcie też uwagę na sos sojowy. Dobry ma brunatny kolor i absolutnie nie czuć w nim alkoholu. Polecam!
Składniki:
6 łyżek cytrusowego sosu ponzu
2 łyżki oleju sezamowego
2 łyżki nasion sezamu
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka sosu sojowego
Przygotowanie:
Świeże nasiona sezamu rozgnieść w moździerzu. Wsypać do butelki, w której będziemy przygotowywać dressing, dodać pozostałe składniki, zakręcić i mocno wstrząsnąć. Polać nim sałatkę i wymieszać.



Z Widelcem po Azji

12 komentarzy:

  1. zapowiada się intrygująco! kiedyś sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy, zwłaszcza teraz kiedy pożeram wielkie ilości sałaty - warto wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy,takiego jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze lepiej smakują podobne sosy, kiedy sezam się upraży lekko na patelni. Robiłem coś podobnego do szparagów, było rewelecyjne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonaly - nie omieszkam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, fajnie by było spróbować do jakiejś sałateczki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie ale ten sos "ponzu"?
    Możesz wytłumaczyć co to jest?
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Paula: Mam nadzieję, że będzie Ci smakować.Pozdrawiam.

    Ania: Sezon na świeże zielone sałatki w pełni, więc okazji do wypróbowania tego sosu na pewno nie zabraknie. Pozdrawiam!

    Kuchennefascynacje: Polecam!

    Marcin: Dziękuję za cenną radę. Następnym razem zrobie ten dressing z prażonym sezamem.

    arek: Dziękuję i serdecznie polecam.

    Majana: Mam nadzieję, że będzie Ci samkować.

    Bareya:Jeśli chodzi o ponzu, to jest to aromatyczny sos cytrusowy na bazie sosu sojowego. Ja mam dostęp do świetnego sosu ponzu w sklepach, ale można też go zrobić samemu w domu. Sprawdzonego przepisu nie mam, ale aby go przygotować wystarczy ocet ryżowy, sos sojowy i sok z cytryny i limonki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Za to ja mam przepis na domowy Ponzu:

    50 ml octu ryżowego(nie zaprawy ZU do sushi)
    50 ml soku z cytryny
    50 ml soku z limonki(najlepszy był by Yozu sos)
    100 ml sosu sojowego Yamasa lub Kikkoman(nie chiński sos sojowy)
    50 ml octu jabłkowego

    Wszystko wymieszać razem w szklanym naczyniu i do lodówki.Można przechowywać tydzień.

    A wracając do przepisu POLECAM na 100%.Sałatki smakują wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  10. kenjiro76: Dziękuję za przepis na ponzu. Myślę, że przyda się wielu moim czytelnikom. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sałatki z derssingami są super, lekkie i mało kaloryczne. Podoba mi się połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasinka: Zgadzam się z Tobą w pełni. Robiąc dressingi samemu można być pewnym, że wszystko będzie pyszne i zdrowe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń